Alla inlägg under april 2012

Är ledig fr o m i dag, har tillbringat en aningen orolig natt med Pyret, hon har svårt för att bestämma sig var det är minst obekvämt att sova, helst under sängen vilket jag inte tycker är en lyckad idé... Vill ju kunna hålla koll på henne...


 

Utanför valplådan tills vidare....


 

Morgonpromenad 3 april


Valpningen har ännu inte börjat men nu borde inte vara långt kvar, normalt går tikar 63 dygn men vår ras har en tendens att börja ngn dag tidigare, ofta runt dygn 61 - bara att beväpna sig med tålamod och väääänta!


Jag är ovan vid att inte ständigt vara "på G" så kanske nyttigt för matte att också få ta det lugnt och väääänta, i går kväll såg jag en underbar film, "Nyckeln till Frihet", har ni inte sett den har ni en fantastisk

filmupplevelse att se fram emot! Läsa är också roligt, har just avslutat Rikard Wolffs "Rikitikitavi" - mycket läsvärd!


Om det blir en lugn eftermiddag för Pyret kanske vi kan roa oss med underbara serien "Mad Men". Säsong 5 börjar nu  på TV, jag är i full färd med att se säsong 1 (säsong 2 väntar i box...) - urläcker serie, rekommenderas!


Päronformad, jag ??? 








Dygn 59, Pyret och jag trängs i gästsängen, men allt fortfarande lugnt, 37,8 i morgontemp vilket är normalt för tiken, den har inte vänt neråt ännu....


Så här melankolisk kan man se ut när man väntar smått, morgonpromenaden hoppade Pyret över, det räckte så bra med en runda på tomten tyckte hon!


 

Pyret, morgonen 1 april


 

Valplådan står färdig, den här gången har jag sytt en liten "koja" (av en gammal julgardin, "man tager vad

man haver".... ) Det blir mysigt för mamma och barn så småningom!


När valpningen börjar bäddar vi med sängskydd och rena lakan över wet bädden.


 

Allt ska finnas lätt tillgänligt, temp, vaselin, slemsug, sterila saxar, rena frottéhanddukar i mängder, pappershanddukar, anteckningsblock & penna, valpvåg, engångshandskar etc  etc...


 

Del av prissamlingen ovanför valplådan...


 

Vårt egen "St Patrick" har troget vakat över alla våra valpkullar....


 

  Pappa Casper verka säga till sin dotter "det kommer att gå så bra, ska du se"!

Pyret är nu nybadad så nu är det bara att vänta .... och vänta......


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards