Alla inlägg under maj 2013

Som ni ser är hemsidan uppdaterad lite här och där och Elof har varit snäll och hjälpt mig

med en ny och fräsch sommarlogga! Vovvarna är från Vänster till höger, Casper ("show"),

Pyret och Penny ("fritid") samt avslutningsvis Penny i Sökskogen (Sport").

 


Casper och jag tränar nu regelbundet på Vällingby BHK i hundsporten Rally-lydnad, det går upp och ner, antingen eller kan man säga.... När vi kom i går var han stressad och hade tankarna mest på de båda löptikarna där hemma, sen coolade han (och jag!) ner oss och sista loppet gick verkligt bra, nu ska vi träna på med sikte på tävling!!!


Här nedan en av mina favoritbilder på Lexus! Bilden tillhör Sandra Träff/Tina Uneholt.

Fler bilder och information om Lexus hittar ni på Sandras hemsida www.aisling.se



 


Penny träffar sin blivande fästman Lexus i Enköping, lördag 18 maj, romantiken spirade, båda fattade verkligen "tycke" för varandra så nu håller vi tummarna för att det blir en kull fina valpar ngn gång i mitten av juli!

OBS alla bilder är "barntillåtna"!


                      

 


En härlig långhelg som inleddes med inofficiell utställning i Hågelbyparken, Casper blev Bäst i Rasen (BIR)

och Siri Bäst i Motsatt Kön (BIM). Sedan slog Casper till och blev Best in Show Veteran, här med

Knutte och de tre domarna  Birgitta Svarstad, Cindy Pettersson och Elisabeth Janzon.  En härlig dag!


 


Bröllopsdagsfirande! Kartboken present från Knutte!


Sedan bar det av till Lidköping för att ställa Pyret, Brinnie och Brinnie-dottern Siri.

Bästa Robban kom förbi med middagen!


 


Oj så gott det var! Bästa uppladdningen!


Utställningen ägde rum i en stor fin arena utanför Lidköping. Dagens glädjeämne var Brinnie som fick CK och Reserv-certet, Pyret fick nöjda sig med ett CK och Siri fick bara ett VG, för outvecklad ännu, men vi vet att

de här irländarna behöver lite tid på sig, sen kommer dom!


 


Nu hoppas jag Claes & Robban kanske vill fortsätta att ställa Brinnie, även fast hon

inte är vår fodervärdstik längre, vid fem års ålder är hon snyggare än någonsin!


Resan hem gick fint med min nya passion talböcker, problemet är att jag just nu är

mitt inne i en spännande deckare men ingen långresa planerad på ett tag, hur löser jag

detta delikata problem ??


Resten av helgen gick i trädgårdsfixandets tecken, här ett arrangemang som Edit & Emil ska få!


 


Och hur går det med lilla Penny då kan man undra? I dag måndag löper hon på tionde

dygnet och planerad parning om ca 2-3 dagar, "löpindikatorn Casper" - är än så länge

inte nämnvärt intresserad, vi avvaktar hans reaktioner för att beräkna när det blir dags

att köra mot Enköping, ja, vad bra, då hinner jag med en skiva till av ljudboken!!!

Ja det är inte Gert Fylking och Nobelpriset i litteratur jag hänvisar till utan att Penny ääääntligen börjat löpa!

Vi tar ett progesteronprov för säkerhets skull nästa vecka men räknar med att parning kan bli aktuell ngn gng fr o m 16 maj, håll tummarna!


 

Penny i majsolens glans spanar efter dottern Pyret....

Första maj ägnades åt wheatenvård, Trulsa klippt och fixad, och Casper & Mascot mycket väbehövliga bad och klippningar och allmänt "fix"!


Så här fin blev Trulsa!


 

Kan man tro att damen är nästan 9,5 år?


Nästa "anhalt" blir den inofficiella utställningen i Hågelby 9 maj och sedan åker Siri och Casper och jag till Lidköping för utställning den 11 maj. Ansluter sig gör Claes, Robban och Brinnie, Siris mamma och Caspers dotterdotter som också ska ställas ut!


Annars går vi mest och väntar på LÖPET....... När behagar hon dra igång, Penny, valpköparna och vi väntar och förmodar jag fästmannen Lexus också!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards