Alla inlägg under januari 2011

I brist på egen lokal får vi söka oss utåt för att kunna träna våra hundar!

Tillbringade en lärorik kväll under ledning av Svante Frisk och fick många

"aha"-tankar om handling! Knutte tränar Messi inför kommande turné och

jag värmer upp virvelvinden Pyret inför den stundande säsongen!


Med på träningen var också vår uppfödning Quincy och Pixie, snart ett år,

samt lilla Wilma, sju månader!


Tack Peter o Margareta för den underbara bilden på Wilma, Buckwheat

Titania Queen of Fairies, i full frihet på Gärdet, i Stockholm!


  

Av Boel och Edit Rosenlund Jäderqvist - 18 januari 2011 11:58

Blev uppringd av en mycket trevlig journalist från TT för ett par veckor sedan som ville komma hem till mig för en intervju om hur det är att starta och driva en kennel.


En hel eftermiddag fick jag prata om mitt älsklingsämne, vilken lycka!

Reportaget har distribuerats till dagspressen runt om i landet och av kollegan

Helene från Luleå fick jag i dag veta att reportaget finns att läsa i Norrbottens-kuriren!

Av Boel och Edit Rosenlund Jäderqvist - 13 januari 2011 14:02

Ja, dessvärre inte på bloggandet, det har varit dåligt med det på sistone, däremot har året rivstartat! Efter en skön jul och nyårshelg med bara allt för få lediga dagar, har vi i tur och ordning hunnit fira födelsedagar för Elof, 21 (=son) samt vovvarna Pyret, 2 och Mascot 11!


Har varit busy med sluttampen på valberedningsarbetet i samarbete med Ulla och Linda och vårt förslag presenterade på SWTK's reg Sthlms årsmöte i går,

tror och hoppas att det blir riktigt bra!


Lite kommande helgpyssel blir att fortsätta jobba i det kommande RAS-dokumentet tillsammans med Gun och Hilde, man håller sig sysselsatt!



Min trädgårdswheaten, otroligt fin!  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards