Alla inlägg under januari 2014

 

Äntligen har Pyret bestämt sig för att börja löpa och i månadsskiftet januari/februari blir det resa till Höllviken för date med fästmannen!  På bilden stolta Pyret med matte/handler Edit Rosenlund, Stockholms Hundmässa 2013. 

Av Boel och Edit Rosenlund Jäderqvist - 16 januari 2014 16:16

 


Stööör ej! Vi viiiilar ju! Penny och Pyret med "Nallebarnen" mellan sig!

Den 12 januari fyllde vår älskade lilla Mascot, aka Lovehill's Barbie Girl, hela 14 år!!

Det firade vi förstås med kalas!

 

Matte har bakat varsin pannkakstårta! Tre lager med fyllning av keso & vom o hundemat, toppat med keso och torrfoder, kallas "strössel" när det är på tårta!


Finkläderna ska förstås på!


 

Var är Casper???


 

Sådärja, nu är hela gänget på plats, förväntansfulla!


 

Presentbordet, leksaker från husse och matte och godis från reservhusse Emil!

 

BARA Mascots godis!


Av Boel och Edit Rosenlund Jäderqvist - 13 januari 2014 10:53

Våra yngsta förmågor deltog i valputställning i helgen, här följer deras personliga betraktelser,,,,


 

Hej! Mitt namn är Lexus, eller Lexus Jr, eftersom min pappa har samma tilltalsnamn. Fast egentligen är jag döpt till Buckwheat Flip the Switch, min pappa är Ch Seamrog No More Rock'n Roll så det där med musik verkar ligga 

i släkten, min mamma heter Ch Buckwheat Miss Moneypenny.


Jag bor hos en trebarnsfamilj i Stockholm och för mig är det debut på något som kallas utställning, här kikar jag in, verkar spännande !!!


 

Nu är det min tur!!! Jätteroligt tyckte jag att nosa och dra i kopplet, kennelmamma försökte få mig att "gå fint" men det tyckte jag verkade trist, mycket skojigare att lukta vilka intressanta kompisar som gått innan mig i det som kallas ring (fast den är fyrkantig, mej lurar dom inte!) Han till höger kallas Domare fast han heter Patrik, han var väldigt snäll och tålmodig och skulle klämma och känna på mig, fast jag hellre ville leka!


Sen fick man en lapp där det stod som följer:

"Maskulin hanvalp, huvud med bra proportioner, välformade mörka ögon. Korrekt hals och överlinje, väl ansatt svans. Korrekt vinklad fram och bak, välutvecklad bröstkorg för åldern, vill inte riktigt visa sig i rörelse idag.

HP BIM."


Jag har hört att min pappa och min farfar också var lite busiga när dom var små så jag har säkert bra att brås på!


 

Den gröna och den lila rosetten är mina!


 

Hej! Jag heter Lise, Vivawheat Darling Demi, och kommer från Danmark, jag flyttade till Sverige i somras och bor hos en trebarnsfamilj utanför Sigtuna. I min familj finns också kille som heter Roffe, han ser ut som jag och är min bästa kompis!


Min pappa heter Ch Whindancer Fireflies och min mamma Ch Wheaten My Love Viva Wheat.


Jag är lite äldre än Lexus och har hunnit träna lite mer, jag showade loss och så här tyckte domaren om mig:

"Feminin tik, fina mörka ögon, korrekt svans. Välmusklat bakställ, bra hals och överlinje och svans. Välutvecklad bröstkorg för åldern, rör sig väl, trevligt temperament. HP BIR."


 

Den lila och den rosa rosetten är mina!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards