Alla inlägg under april 2010

Penny har börjat löpa och nästa vecka bär det av till Skåne för rendez-vous!

Nu har min  Rallylydnadskurs i Wheatenklubbens regi dragit i gång!

Tisdagskväll träffades de 7 ekipagen ffg, vädret var med oss,

ingen värme (när kommer den???) men det regnade iaf inte!


Vi gick igenom några skyltar och tränade på dessa samt avslutade

med en liten rally-bana. Alla jobbade på fint med sina hundar!

Nästa tisdag ska jag se till att ha med mig fotograf på kursen

så att det ska finnas lite bilder också i nästa blogg inlägg!

Nu har vi kommit igång med valpkursen för Bob Dylan kullen, 6 närvarande av 7, ingen dålig statistik! Den 7 valpen bor i Västervik och det är tyvärr lite för långt att åka för familjen, men det går bra med Leia och hon går kurs på hemmaplan.


Till återträffen i augusti hoppas jag att alla kan komma!


  

I söndags jobbade vi med kontaktövningar, passivitet samt motivationsinkallning, alla ekipage var mkt duktiga! Här nere fyra mattar med valpar, nästa gång får vi se till att få hussarna på bild också!


 


Maria och Skipper


 


Madelaine och Lucy


   


Annika och Diesel


  


Anita och Maggie

Tja, har man inte jobb så skaffar man sig!

Efter en tuff arbetsvecka där det för varje avslutad förhandling ramlar in två nya uppdrag känns det som, lite influensa on top of it, så passar man på att ägna helgen åt DNA tester och annat kul!


Har av rasklubben blivit anmodad att gå SKK's steg 2 utbildning för Avelsråd,

ska bli riktigt spännande, tackar för förtroendet och hoppas jag kommer klokare tillbaka!

Seniorkursen som jag håller i SWTK Region Stockolms regi fick flyttas fram från planerad start i februari  pga snö och kyla.


Nu är vi emellertid i gång och det var ett trevligt gäng hundägare med 7 charmerande wheatens mellan 7 och 13 år som mötte upp för en aktiveringspromenad. Lite klicker träning, balans och koordination, alla var

jätteduktiga och i alla fall vår Mascot var jättetrött dagen efter kursen!


 


Nicky visar fin stil på gungiga balansbrädan!


 


"Hmm...hoppa upp var ju en sak, men nu ska jag ta mig ner också ...."

ser Idefix ut att fundera...

  


Milou letar godis!


  


Mascot idog godisletare!

Valpbloggen med rapporter och bilder från Mimmis valplåda återfinns

numera på vår hemsida under "Valpar" "Kull 7", på vår hemsida och vår

gamla blogg är tillbaka med nyheter och tankar om stort och smått som händer oss och våra hundar.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards