Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Valparna är födda!

Så är då Pyrets och Kaisers önskekull födda, 2 pojkar och 6 flickor blev det strålande resultatet!

Alla mycket jämna och fina i storlek och färg, födelsevikt mellan 235 och 260 gram, fina pigment,

pigga och alerta valpar!


Valpningen tog 3 timmar och 10 minuter, snabbt, hon hade det jobbigt och ont i början, stackars Pyret,men när det väl kom i gång så gick det undan, mindre  än tre minuter mellan valp 4 och 5!

Knutte och Elof jobbade båda två men jag fick trevligt sällskap av bästa Carina -  intensivsjuksköterska på KS, och matte till Chili, Pyrets kullbror, kändes tryggt och trevligt! Äntligen fick jag säga "peang syster" IRL!  OK "Skalpell syster" är väl aningens coolare men där går väl gränsen för en amatör som jag... (PS peang är superbra att "låsa" navelsträng före klipp för att minimera blödning  om inte tiken knipsat den innan....)

Alla valpspekulanter kommer att ringas personligen under morgondagen, förlåt att jag inte hunnit i dag, men det har varit "mycket" som ni säkert förstår!

Förutom valperiet har Casper och jag hunnit med ett 1,5 timmars träningspass Rallylydnad med Kerstin , vi gick instruktörsutbildningen på Hundens Hus tillsammans 2008.

Så här ser det ut i valplådan, snart ska jag nog fixa in rörliga bilder också!

  
Me and my babes, natten mellan 4 och 5 april....


 

Morgon mål ā la Jady - scrambled eggs!  (tack Sally Walklin, Kennel Kellynack UK, för tipset!)

För er som inte vet är Jady Pyrets halvsyster, som exporterades till England 2008, hon väntar sin första kull om några veckor, Jadys pappa är alltså också Kaiser - pappar till Pyrets kull.


   

8 små bebisar (det vita är Tippex, för att särskilja valparna när man ska kunna följa dom individuellt till utveckling).


 

 
 
Ingen bild

Carina A

5 april 2012 18:37

Grattis, jättekul och vad bra för mig att det blev så många små "flickor". Vi hörs imorgon ( jag jobbar inatt så är jag inte nåbar före kl 17)
Stort Grattis till alla valparna!
Carina Aldén

 
Ingen bild

Yvonne och Pelle

5 april 2012 18:44

STORT GRATTIS!
O, så skönt att höra från er och att allt har gått bra.
De små krabaterna ser helt underbara ut!

Vi hörs!
Yvonne och Pelle

 
Ingen bild

Peter & Margareta

5 april 2012 19:03

Grattis från halvsyster Wilma till Pyret och alla systerbarn!

 
Ingen bild

Carina 'Chilis' matte

5 april 2012 20:54

Känner mig tacksam och glad att jag fick vara med och se dom små underverken födas......det var så häftigt :) Kram

 
Ingen bild

Brinnie

5 april 2012 21:39

Stort grattis! Så roligt med så många flickor, skönt att gått fint. Hussarnar skickar grattiskramar de också!

 
Ingen bild

Filippa Kull

6 april 2012 13:59

Grattis vad fina de är :-)
Bolivar med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pysen tog en fjärde plats med CK i Champion klass och säkrade därmed sin pallplats på Årets Wheaten Allround med god marginal (tbc).         Pysen var dessutom inbjuden att demonstrera Nosework på mässan. Och det gjorde han med bravur. Tog sin...


Lite nervösa var vi nog, Edit och jag, inför vår debut i det digitala systemet på Stockholms Hundmässa, speciellt som vi inte inte fått möjlighet att testa i skarpt läge.     Men det visade sig vara väldigt smidigt trots en crashad Chromebook ...


Där satt den! Äntligen Pysens och mitt första Diplom i Nosework klass 2! Därtill trea i fjärde söket! Lite extra kul att tävlingen ägde rum i Spjutstorp där vi brukar gå på loppis om somrarna. Något kallare denna gång!   ...

Ställde hela gänget mest på kul och ffa för att få träffa TinTin med familj! Alla jobbade utmärkt i den krävande ridhusmiljön. TinTin BIR valp och Pingla BIM och BIR veteran, sjortlistad i finalen.           ...


Alltid så roligt att få döma doftprov! Roligt att se så duktiga ekipage! Proven ägde rum på Vällingby BHK den 14 november.   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards